Într-un interviu pentru Cotidianul, ministrul Educaţiei a confirmat că vrea să scoată subiectele postate pe net. Anul trecut, Ecaterina Andronescu propunea reducerea de la şapte la trei probe.
Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, ne-a declarat intenţia sa de a modifica examenul de bacalaureat, începând cu anul 2010, într-un interviu pentru Cotidianul. Încă de anul trecut ea propunea ca absolvenţii de liceu să fie testaţi la trei probe, nu la şapte, iar examenul să fie organizat în universităţi, pentru a nu se mai copia. „Un bacalaureat pe examene mai puţine, dar exigente, cred că este exact ceea ce ne-ar trebui. Iar liceul trebuie restructurat în sensul unei mai corecte profilări.
Cred că exemplul Marii Britanii este foarte bun, pentru că la ei în ultimii ani de liceu sunt puţine discipline şi în felul acesta aprofundarea este alta“, susţine Ecaterina Andronescu.
Astfel, viitorii absolvenţi de liceu ar urma să susţină bacalaureatul la trei discipline, de profil, iar subiectele să nu mai fie postate pe Internet. „Simt nevoia să precizez că anul acesta şcolar nu se va face nici o modificare la Bac, cu subiectele pe Internet, chiar dacă nu-mi place acest lucru. Dar în acest timp ne vom concentra pe un nou curriculum şcolar, bazat pe competenţele elevilor, apoi vom stabili exact cum se vor face evaluările“, explică ministrul Educaţiei.
Mircea Miclea, fostul ministru al Educaţiei şi actualul preşedinte al Comisiei Prezidenţiale pentru Educaţie, este de acord cu actualul ministru, însă cu mici observaţii. „Bacul ar trebui să se dea diferenţiat pe tipurile de licee. Nu poţi să evaluezi elevii care fac balet cu cei care fac informatica sau filologia. Dar ar fi bine să nu se schimbe evaluarea la repezeală. Pentru că cei care urmează anul viitor să dea Bacul au învăţat pe actuala programă şcolară. Iar dacă modifici examenul, trebuie modificată mai întâi programa, în care să se explice clar ce competenţe trebuie să aibă elevul la terminarea unui ciclu de studii. Deci dacă nu ştim ce să evaluăm, orice evaluare este inutilă“, spune Mircea Miclea.
Fostul ministru propune ca un prim test la Bac să fie de genul testelor internaţionale, care verifică abilitatea elevului de a înţelege ceea ce citeşte, de a opera cu informaţiile. „Acesta trebuie să se dea de toţi elevii. Apoi să urmeze probele specifice profilului în funcţie de specializarea de la liceu. În Strategia pentru Educaţie nu am precizat câte probe ar trebui să fie, dar cred că două-trei sunt OK“, explică Mircea Miclea.
Şi Mihail Hărdău, urmaşul lui Mircea Miclea la Ministerul Educaţiei, este de părere că Bacul trebuie să se dea diferenţiat, „în funcţie de profil, de volumul de materie“. „Acum Bacul este uniformizat. Nu mai este un examen de maturitate. Cred că nu trebuie o modificare neapărat de conţinut, ci de comportament, de modul în care se organizează examenul. În Franţa, 60 de elevi sunt supravegheaţi de un profesor. La noi, 20 de elevi au în clasă doi supraveghetori“, spune Mihail Hărdău, preşedintele Comisiei de învăţământ din Senat, care a modificat semnificativ examenul în timpul conducerii sale.
Profesorul de matematică de la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul“ Daniel Petriceanu este de acord cu modificarea Ecaterinei Andronescu. „În primul rând, Bacul cu şapte probe este foarte lung şi pentru elevi este foarte greu. Fiind trei probe, elevul nu mai are ce să comenteze şi va putea să înveţe serios“, spune profesorul Petriceanu. Al doilea motiv este din perspectiva profesorului. „Unul tânăr, fără experienţă, sau un profesor comod face subiectele de pe Internet şi nu se mai ocupă să-l înveţe pentru a se descurca în viaţă, la facultate. Iar al treilea argument este profilul. Aşa cum la matematică elevii de la filologie nu dau la fel ca aceia de la mate-info, în acest mod ar trebui să se stabilească şi la literatură“, susţine profesorul de la Colegiul „Mihai Viteazul“.
Elevii claselor a zecea şi a unsprezecea ale Colegiului Economic „Virgil Madgearu“ s-au declarat mulţumiţi. „Este bine, pentru că nu o să mai fie atâtea discipline la care să învăţăm“, a declarat Andreea, elevă în clasa a unsprezecea. În schimb, colega acesteia, Ştefania, a spus că „este rău, pentru că nu mai beneficiem de informaţiile pe care le aducea Internetul“. Colegele mai mici din clasa a zecea au privit această schimbare cu mai multă seriozitate. „Am impresia că subiectele de la bacalaureat o să fie mult mai grele“, au declarat Denisa, Ioana şi Iuliana, eleve în clasa a zecea la Colegiul Economic „Virgil Madgearu“.
Cronologia modificărilor de la Bac:
• În 1999, s-a decis ca examenul de bacalaureat să se dea la şase discipline, faţă de patru câte erau înainte
• În 2003, subiectele de la Bac s-au făcut sub formă de grilă, an în care la probele orale absolvenţii de liceu nu primeau note, ci „admis“ sau „respins“. În anul următor, s-a revenit la notarea probelor orale
• În 2006-2007, s-a decis ca subiectele să fie publicate pe internet, pentru a evita fraudarea lor.
sursa:cotidianul.ro
Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, ne-a declarat intenţia sa de a modifica examenul de bacalaureat, începând cu anul 2010, într-un interviu pentru Cotidianul. Încă de anul trecut ea propunea ca absolvenţii de liceu să fie testaţi la trei probe, nu la şapte, iar examenul să fie organizat în universităţi, pentru a nu se mai copia. „Un bacalaureat pe examene mai puţine, dar exigente, cred că este exact ceea ce ne-ar trebui. Iar liceul trebuie restructurat în sensul unei mai corecte profilări.
Cred că exemplul Marii Britanii este foarte bun, pentru că la ei în ultimii ani de liceu sunt puţine discipline şi în felul acesta aprofundarea este alta“, susţine Ecaterina Andronescu.
Astfel, viitorii absolvenţi de liceu ar urma să susţină bacalaureatul la trei discipline, de profil, iar subiectele să nu mai fie postate pe Internet. „Simt nevoia să precizez că anul acesta şcolar nu se va face nici o modificare la Bac, cu subiectele pe Internet, chiar dacă nu-mi place acest lucru. Dar în acest timp ne vom concentra pe un nou curriculum şcolar, bazat pe competenţele elevilor, apoi vom stabili exact cum se vor face evaluările“, explică ministrul Educaţiei.
Mircea Miclea, fostul ministru al Educaţiei şi actualul preşedinte al Comisiei Prezidenţiale pentru Educaţie, este de acord cu actualul ministru, însă cu mici observaţii. „Bacul ar trebui să se dea diferenţiat pe tipurile de licee. Nu poţi să evaluezi elevii care fac balet cu cei care fac informatica sau filologia. Dar ar fi bine să nu se schimbe evaluarea la repezeală. Pentru că cei care urmează anul viitor să dea Bacul au învăţat pe actuala programă şcolară. Iar dacă modifici examenul, trebuie modificată mai întâi programa, în care să se explice clar ce competenţe trebuie să aibă elevul la terminarea unui ciclu de studii. Deci dacă nu ştim ce să evaluăm, orice evaluare este inutilă“, spune Mircea Miclea.
Fostul ministru propune ca un prim test la Bac să fie de genul testelor internaţionale, care verifică abilitatea elevului de a înţelege ceea ce citeşte, de a opera cu informaţiile. „Acesta trebuie să se dea de toţi elevii. Apoi să urmeze probele specifice profilului în funcţie de specializarea de la liceu. În Strategia pentru Educaţie nu am precizat câte probe ar trebui să fie, dar cred că două-trei sunt OK“, explică Mircea Miclea.
Şi Mihail Hărdău, urmaşul lui Mircea Miclea la Ministerul Educaţiei, este de părere că Bacul trebuie să se dea diferenţiat, „în funcţie de profil, de volumul de materie“. „Acum Bacul este uniformizat. Nu mai este un examen de maturitate. Cred că nu trebuie o modificare neapărat de conţinut, ci de comportament, de modul în care se organizează examenul. În Franţa, 60 de elevi sunt supravegheaţi de un profesor. La noi, 20 de elevi au în clasă doi supraveghetori“, spune Mihail Hărdău, preşedintele Comisiei de învăţământ din Senat, care a modificat semnificativ examenul în timpul conducerii sale.
Profesorul de matematică de la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul“ Daniel Petriceanu este de acord cu modificarea Ecaterinei Andronescu. „În primul rând, Bacul cu şapte probe este foarte lung şi pentru elevi este foarte greu. Fiind trei probe, elevul nu mai are ce să comenteze şi va putea să înveţe serios“, spune profesorul Petriceanu. Al doilea motiv este din perspectiva profesorului. „Unul tânăr, fără experienţă, sau un profesor comod face subiectele de pe Internet şi nu se mai ocupă să-l înveţe pentru a se descurca în viaţă, la facultate. Iar al treilea argument este profilul. Aşa cum la matematică elevii de la filologie nu dau la fel ca aceia de la mate-info, în acest mod ar trebui să se stabilească şi la literatură“, susţine profesorul de la Colegiul „Mihai Viteazul“.
Elevii claselor a zecea şi a unsprezecea ale Colegiului Economic „Virgil Madgearu“ s-au declarat mulţumiţi. „Este bine, pentru că nu o să mai fie atâtea discipline la care să învăţăm“, a declarat Andreea, elevă în clasa a unsprezecea. În schimb, colega acesteia, Ştefania, a spus că „este rău, pentru că nu mai beneficiem de informaţiile pe care le aducea Internetul“. Colegele mai mici din clasa a zecea au privit această schimbare cu mai multă seriozitate. „Am impresia că subiectele de la bacalaureat o să fie mult mai grele“, au declarat Denisa, Ioana şi Iuliana, eleve în clasa a zecea la Colegiul Economic „Virgil Madgearu“.
Cronologia modificărilor de la Bac:
• În 1999, s-a decis ca examenul de bacalaureat să se dea la şase discipline, faţă de patru câte erau înainte
• În 2003, subiectele de la Bac s-au făcut sub formă de grilă, an în care la probele orale absolvenţii de liceu nu primeau note, ci „admis“ sau „respins“. În anul următor, s-a revenit la notarea probelor orale
• În 2006-2007, s-a decis ca subiectele să fie publicate pe internet, pentru a evita fraudarea lor.
sursa:cotidianul.ro
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu