BAC 2008: Elevii de la «Enescu» spun ca au dat 12.000 lei spaga pentru bac

Mai multi absolventi de clasa a XII-a de la Liceul de Muzica “George Enescu” din Bucuresti au reclamat ca directorul adjunct i-a obligat sa contribuie fiecare cu cate 200 de lei pentru a obtine note mai mari la examenul de Bac. Cei 60 de elevi din cele doua clase terminale de la “Enescu” sustin examenele finale la Centrul de evaluare organizat la Liceul teoretic “Ion Neculce”. Viitorii muzicieni au convingerea ca si colegii lor din liceul gazda au dat bani, dar nu stiau ce suma. La un simplu calcul, numai de la absolventii din “Enescu” s-au strans 12.000 de lei, adica de la cei 60 de elevi din cele doua clase terminale.

Aflata in concediu, directoarea adjuncta a unitatii de invatamant, Mirela Bulgariu, ne-a declarat ca nimeni din conducere nu a cerut vreun ban de la copii si ca a plecat in vacanta tocmai ca sa evite asemenea discutii, deoarece crede ca este un complot al colegilor indreptat impotriva ei, pentru a fi inlaturata din functie. Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti a anuntat ca va demara o ancheta in acest caz, dar nu va exercita nici o presiune asupra elevilor. Purtatorul de cuvant al ISMB, Marian Banu, ne-a precizat ca parintii si copiii trebuie sa informeze operativ inspectoratul despre aceste situatii. Acum doua saptamani, Ministerul Educatiei a transmis o avertizare potrivit careia orice colectare de fonduri destinate protocolului pentru comisiile de examen va fi aspru sanctionata

Cativa elevi, abolventi ai clasei a XII-a de la Liceul de Muzica “George Enescu”din Bucuresti, au informat ziarul “Gardianul” ca, inainte de incheierea cursurilor scolare, “au fost obligati de catre conducerea liceului sa contribuie cu cate 200 lei fiecare la asigurarea protocolului pentru Bac”. Absolventii de la “George Enescu” sustin examenul la Centrul de evaluare de la Liceul Teoretic “Ion Neculce”, impreuna cu elevii de aici. Din doua clase de a XII-a, cu un total de 60 de elevi, s-ar fi strans 12.000 de lei. “Am fost pur si simplu obligati sa dam banii. Nu i-a interesat ca poate unele persoane nu au acesti bani. Ni s-a spus ca aceasta suma ne va ajuta sa obtinem note mai mari”, ne-a declarat unul dintre elevi. “Nu mi se pare corect ca noi cei care invatam sa luam aceleasi note ca si cei care habar nu au la ce dau examene. Dar acest lucru nu a contat cand s-au dat banii. S-au cerut de la toti elevii, din cele doua clase de a XII-a, de la noi din liceu”, ne-a precizat o eleva revoltata de la “George Enescu”. “Cu totii suntem indignati, dar acest lucru nu a deranjat conducerea liceului cand ne-a cerut banii respectivi”, a mai adaugat un alt coleg de-al lor. “Sunt ferm convinsa ca si in Liceul «Ion Neculce», locul in care dam Bacul, s-au strans banii, dar suma de acolo imi este necunoscuta”, ne-a declarat o absolventa a liceului de muzica. Pe de alta parte, conducerea ambelor licee s-a aratat indignata fata de aceste acuze. “Nici vorba de asa ceva. Este o alarma falsa!”, ne-a declarat Eugenia Zaman, directoarea Liceului Teoretic “Ion Neculce”.

La randul sau, directorul Liceului “George Enescu”, Horia Dragoi, ne-a declarat: “Nu cunosc acest lucru. Este total eronat. Nici un coleg nu a cerut bani pentru asa-zisul protocol. Cererea de bani contravine legii, iar eu o respect. Respect prevederile legale si, repet, nu am nici un fel de cunostinta despre acest lucru. Mai mult, eu nu ma ocup de asa ceva. Inca dinainte de inceperea examenului am fost atentionati sa nu se faca nici un fel de cheta pentru comisia de Bacalaureat, lucru pe care l-am respectat”. Persoana nominalizata de elevi, cea care a venit in clasa ca sa-i informeze despre aceasta decizie, a fost directoarea adjuncta de la “George Enescu”, Mirela Bulgariu. “Atat eu, cat si colegul meu nu am cerut nici o suma de bani elevilor. Consider ca este un joc murdar al persoanelor care vor sa inlature conducerea. Respectam legea si nu ne-am bagat in asemenea lucruri. Mai mult, eu acum sunt in concediu. Mi l-am luat pentru a nu aparea discutii de acest gen, lucru care, din cate vad, a fost imposibil. Mereu am respectat legea, mai ales ca o si cunosc. Nu am stiut de asa ceva. Dumneavoastra mi-ati adus la cunostinta. Este pur si simplu o magarie. Si eu am copil, care a absolvit tot «George Enescu» si nu am fost de acord cu asa ceva niciodata. Este o mascarada, probabil la initiativa unor colegi care vor sa ocupe un scaun in conducere, lucru pe care il si doresc, sa vada si ei ce responsabilitate presupune aceasta functie”, ne-a declarat Mirela Bulgariu.

Parintii si copiii sunt datori sa reclame abuzurile

“Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti (ISMB) urmareste sa respecte ad-litteram precizarea Ministerului Educatiei privind desfasurarea examenului de Bacalaureat. Se interzice cu desavarsire colectarea sau strangerea de fonduri destinate protocolului pentru comisiile de examen. Rugam parintii si copiii sa ne informeze operativ cu aceste situatii”, ne-a declarat purtatorul de cuvant al ISMB-ului, Marian Banu. Ministerul Educatiei a avertizat in urma cu doua saptamani ca orice asemenea nereguli vor fi aspru sanctionate. Astfel, cadrele didactice care în perioada examenului comit fapte cu caracter infractional, respectiv furnizarea solutiilor, înlocuiri de lucrari, falsificari de lucrari, strangere de fonduri necuvenite sau care au manifestari ce atesta neglijenta în îndeplinirea atributiilor ce le revin, sunt sanctionate, în conformitate cu prevederile Codului penal. În asemenea cazuri, Comisia Nationala de Bacalaureat sau dupa caz Comisia Judeteana de Bacalaureat/a municipiului Bucuresti va sesiza în scris organele de cercetare penala. În situatii justificate, se va declansa procedura de cercetare disciplinara. Sanctiunile care se pot aplica personalului implicat, în raport cu gravitatea abaterilor, sunt: observatie scrisa, avertisment, diminuarea salariului de baza, cumulat, când este cazul, cu indemnizatia de conducere, de îndrumare si de control, cu pâna la 15%, pe o perioada de 1 - 6 luni, neselectionarea cadrelor didactice respective în vederea participarii la comisiile de examen în sesiunile urmatoare, destituirea din functia de conducere, de îndrumare si de control din învatamânt, respectiv desfacerea disciplinara a contractului de munca.


Sursa: http://www.gardianul.ro/


Interesant articol şi am şi eu câteva opinii şi aştept şi părerile voastre.

Aceşti elevi care susţin că au dat bani de protocol dacă ar fi luat note bune ar mai fi spus ceva? Daca obţineau 9 şi 10 mai exista acest scandal? Ei bine eu cred că nu ar mai fi apărut probleme pentru că toată lumea ar fi fost mulţumită.

Toţi când am dat bacul am dat bani de protocol şi asta se întâmplă cred în ultimii 10 ani, deci nu e o noutate doar că pană acum nu s-a gândit nimeni sa recunoască public, sau cel putin nu a recunoscut nimeni în faţa presei până acum.

Banii de protocol sunt “o tradiţie” respectată de multe generaţii de elevi şi sincer nu ştiu ce măsuri ar putea fi luate pentru ca acest fenomen să fie stopat… Tuturor le convine să dea bani în speranţa că vor obţine o notă bună la bac dar nu s-au învăţat până acum ca banii sunt daţi degeaba. Dacă eşti “bâtă” nu ai cum să treci examenul doar că ai dat bani de protocol poate doar dacă eşti copil de ministru sau profesor sau orice alt om cu funcţie.

Am citit pe net un comentariu ceva de genul: “ dacă nu va mai fi protocol, o să vedeţi cum 50% din absolvenţi pică la bac...”. Ei bine nu cred asta. Dacă 50% din cei care susţin bacul ar pica, primii sancţionaţi ar fi profesorii şi lor nu le convine acest lucru. Aşa că dacă elevii de liceu ar fi mai “luminaţi la minte ” şi ar înceta să dea bani de protocol profii vor folosii liniştinţi diurna şi vor corecta lucrările ca şi până acum.

0 comentarii: