Download Metodologia de organizare si desfasurare a examenului
Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat – 2008
I. DISPOZIŢII GENERALE
Art.1
(1) Examenul de bacalaureat este modalitatea de evaluare a cunoştinţelor, a competenţelor, a nivelului de cultură generală şi de specializare, atins de absolvenţii de liceu.
(2) Dreptul de a susţine bacalaureatul îl au elevii care au promovat ciclul superior al liceului, indiferent de forma de învăţământ.
(3) Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului – M.E.C.T. organizează în fiecare an şcolar, potrivit legii, două sesiuni de bacalaureat.
Art.2
(1) Promovarea examenului de bacalaureat permite accesul în învăţământul superior.
(2) În urma promovării examenului de bacalaureat, absolventului i se eliberează diplomă de bacalaureat.
(3) Absolvenţii care au promovat toate clasele liceale cu medii generale de minimum 9,50, iar la examenul de bacalaureat au obţinut media 10, primesc diplomă de merit.
Art.3
(1) Candidaţii proveniţi din învăţământul de stat au dreptul să susţină examenul de bacalaureat, fără taxă, de cel mult două ori. Prezentările ulterioare la examen sunt condiţionate de achitarea unor taxe.
(2) Candidaţii proveniţi din învăţământul particular vor susţine examenul de bacalaureat, cu taxă, în centrele de examen stabilite de inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti.
(3) Taxele de examen menţionate la alineatele (1) şi (2) se stabilesc anual, până la data de 15 aprilie, de către M.E.C.T.
Art.4
(1) Candidaţii care au participat, dar nu au promovat examenul de bacalaureat în sesiunile de bacalaureat organizate începând cu anul 2003, pot solicita recunoaşterea unora dintre probele orale, scrise sau practice, promovate în sesiunile din anii menţionaţi.
(2) Elevii care, în una dintre clasele a IX-a – a XII-a, au obţinut premii la concursuri/olimpiade şcolare internaţionale recunoscute de către M.E.C.T. au posibilitatea de a-şi echivala, la cerere, proba de examen a cărei disciplină a fost inclusă în programa de concurs. Echivalarea se face cu nota maximă.
(3) Recunoaşterea/echivalarea probelor se face în urma solicitării scrise a candidatului, depuse, în momentul înscrierii, la secretariatul unităţii de învăţământ.
II. COORDONAREA METODOLOGICĂ A EXAMENULUI DE BACALAUREAT
Art.6
(1) Coordonarea pe plan naţional a modului de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat este asigurată de Comisia Naţională de Bacalaureat, care se constituie, la începutul fiecărui an şcolar, prin ordin al ministrului şi care funcţionează în cadrul M.E.C.T.
(2) La nivel judeţean, coordonarea organizării şi desfăşurării examenului este asigurată de comisia judeţeană de bacalaureat/a municipiului Bucureşti; aceasta se constituie, prin decizia Inspectoratului Şcolar Judeţean/al municipiului Bucureşti, până la data de 31 martie. Componenţa nominală a acesteia se transmite, spre informare, la Comisia Naţională de Bacalaureat, la Direcţia Generală Învăţământ Preuniversitar.
(3) În centrele de examen şi în centrele zonale de evaluare organizarea examenului este asigurată de comisii de bacalaureat numite de comisia judeţeană de bacalaureat, în conformitate cu prevederile din prezenta metodologie.
(4) Coordonarea activităţii în centrele de contestaţii este asigurată de comisia judeţeană de contestaţii, numită de comisia judeţeană de bacalaureat până la data de 7 iulie, pentru prima sesiune, şi până la data de 30 august, pentru a doua sesiune.
A.Comisia Naţională de Bacalaureat
Art.7 Comisia Naţională de Bacalaureat se compune din:
- preşedinte: secretarul de stat pentru Învăţământ Preuniversitar;
- vicepreşedinţi: directorul general al Direcţiei Generale Managementul Învăţământului Preuniversitar, directorul general al Direcţiei Generale Învăţământ în Limbile Minorităţilor, directorul general al Direcţiei Generale Învăţământ Superior, directorul general al Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar;
- secretar: un specialist din cadrul Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar ;
- 5-9 membri: directori, şefi de serviciu, inspectori generali din M.E.C.T., specialişti din cadrul Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar, profesori din învăţământul preuniversitar.
…(continuare)
Sursa: http://subiecte2008.edu.ro/
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu